The unexamined life is not worth living - Socrates

onsdag 4. august 2010

Rosen fra betongen visner








              










                                   "Hva tenker du på? Hva skal du gjøre? Har du hørt hva som skjedde? Ikke fuck opp nå Aon! Du ringer oss aldri lenger? Hvorfor avlyste du forrige gang? Du må ringe lillebror. Besøke familie, og i det minste ta kontakt.. Skolen starter snart, det viktigste skoleåret i livet mitt. Regninger. Utleiemegleren ringer og vil ha meg ut. Inkasso. Aon, i dag må det bli tre salg, det hadde vært bra. Kommer du hjem til Larvik snart? Når kommer du å besøker søsteren din i Pakistan? Hvorfor kyssa du hun jenta? Hva skal du gjøre med det? Hvorfor forteller du meg aldri ting? Aon, hva tenker du på?"

I dag vil jeg fly vekk. Hvorfor gir du meg den følelsen?

Det finnes ingen bok uten innhold. Det finnes ingen press uten noen som presser. Det finnes ingen stress hvis ingen stresser. Det finnes ingen problemer med mindre noen eller noe skaper dem. Det finnes ingen skuffelse uten forventninger. Det finnes ingen tårer uten glede og sorg. I dag vil jeg fly vekk.

Personlig problemer, kvalitetstid, penger, skrive, studio, venner i forskjellig grupper. Folk jeg savner. Noen døde, noen dro, andre ble - men vendte den kalde skulderen. Jeg er ikke spesiell, og det er heller ikke du fordi at du har problemer. Men jeg flyr vekk til der mine problemer forblir mine problemer. Mitt privatliv. Det verste med å falle er når du faller på noen. Kanskje du prøver å dempe fallet men tyngden av deg øker farten og jeg treffer bakken. Jeg vil fly, ikke falle.

Du kan ikke få svar av å stille samme spørsmålet gang på gang, og du får heller ikke svar av å snakke med alle andre om det. If it ain’t broke, don’t fix it.

Jeg kan ikke fortelle deg en dritt, jeg bare reflekterer over mitt. Når jeg skriver disse tingene så er det ikke for å forandre noen, men heller for å inspirere en god handling. En god handling forblir en god handling til du forandrer den med din innflytelse, så tenk over hvordan du stempler noen/noe. Jeg stod og snakka om Røde Kors men ble anklaga for å støtte korrupsjon. Fra godt til vondt. Jeg møtte en jente, til presset fra omverden nærsagt ødela spenningen og gjorde det om til stress. Fra godt til vondt. Hvilken energi gir du meg? Og hvorfor vil jeg fly vekk?

Så jeg kan ikke be deg være en annen person, men jeg kommer til å nevne folkeskikk og respekt for andre. Jeg vil ikke at dette skal skape intriger, men heller forståelse. Når var det sist det ikke handla om deg. Når var det sist samtalen gikk ut på å bare støtte noen og gjøre dagen bedre for andre enn deg selv.

Alt handler om disse få ordene, og disse blikkene vi gir hverandre. Hvis du virkelig vil se vennene dine smile, så prøv å innse at det ikke alltid handler om deg. Å høre din mening er ikke alltid like hjelpsomt som å bare se din støtte. Selv rosen som vokser fra betongen visner uten en ryggrad som støtter og energi som bidrar til liv. Bladene flyr vekk fordi du blåser i den. Idag vil jeg fly vekk. 

Takk for din.

Aon R. Naqvi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar