The unexamined life is not worth living - Socrates

onsdag 1. september 2010

Smilets magi




















                 Et bilde er verdt tusen ord, bedre er det ene ordet som beskriver de tusen ting. En følelse er verdt tusen tårer, bedre er det ene smilet som tørker dem alle. Du er en viktig ressurs til alle rundt deg. Dagens ord er oppfordringen til å smile. Livet er kort.

Noen ganger hjelper det ikke at noen sier at ”det går bra, glem det”, vi leter etter det ene smilet som tilfredstiller følelsen av angst. Angsten av å ha gjort noe galt, eller bli forlatt av noen som betyr noe. Det kan være moren din, broren din eller en forelskelse. Ingenting er verre enn følelsen av å ikke vite. Vår utålmodighet er et produkt av underbevissthetens forståelse av det korte eksistens, livet.

Så jeg legger vekt på to ting, et kort liv og et vakkert smil.

Når jeg satt meg i bilen til foreldrene mine i dag ble jeg omfavnet med bekymringer og tårer. På denne hellige dagen (for Shiamuslimer) i dag, sprengte to selvmordbombere seg selv i samme område som hele familien min var i, utenfor deres moské.  Ingen tok telefonen og vi var livredde. Lang time, kort liv. Heldigvis var alle uskadd, med lykken av et par meter unna døden. Bedre var det ene smilet til mamma som sa at alle levde, enn de tusen ord fra andre som trøstet oss med at det skulle gå fint.

En vitenskapsmann stod fram i VG og mente at 40 prosent av effekten medisinen din gir deg, kan være psykisk, så tenk positivt. Det sies at grå hår kommer av stress, men hva kommer stresset av? Fasit, - det du tenker på.

Så i morgen skal du smile, fordi at en dårlig dag finnes ikke. I morgen skal du smile fordi at det er DU som bestemmer hva du skal tenke på. Om du vil gråte, så gjør det på skulderen til noen som får deg til å smile. Et bilde er verdt tusen ord, bedre er det ene ordet som beskriver de tusen ting. En følelse er verdt tusen tårer, bedre er det ene smilet som tørker dem alle. Vær noens smil.

1 kommentar:

  1. jeg ELSKET den<3 du er helt ( ) Aon! jeg har ikke ord...så inni den parantesen kan du fint putte alle fine ord som finns i verden..siden jg ik får lagt ut ett bilde.....:p

    SvarSlett