The unexamined life is not worth living - Socrates

fredag 7. januar 2011

Da har det gått noen dager plutselig. Fem dager ut i et nytt år finner jeg ut at jeg egentlig ikke har satt meg noen nyttårsforsetter,istedenfor har jeg heller lagd meg en innstilling. En forsett er ofte som en diett, du mister den med tiden. En innstilling er en holdning, det er som trening, og det forblir når det setter spor på kroppen.

"The power of imagination makes us infinite. – John Muir"

Et nytt år, et nytt år, et nytt år. Hver gang gir det meg nytt håp. Jeg smiler ekstra mye, og i år har jeg ekstra mange grunner til det. Styrken i meg føles uovervinnelig. Tanken i meg er fri. Motgangen er stor, men motet i brystet er større. Jeg tapte men jeg vant, for jeg hadde aldri lært det jeg kan, uten de tårer som rant. Min lærdom er større enn din dom, livets dom. Som en historie fylt med smerte, Jesus på et kors, Judas' forræderi - Kristendom. Som når du mister ledetråd og føler deg borte i livet, som å lede et folk i en ørken, Moses - Jødedom. Verden. Realitetens dom. Striden for sannheten, fredelig budskap misforstått med onde baktanker, Islams dom. Alle store historier, alle store budskap, alle vanskelig sannheter kom frem via lidelse og kjærlighet. Lærdom og visdom kommer etter en kamp - 2010.

"Jeg nølte i 33 år med å bedømme ondskap. Raseriet måtte jeg lære fra bunnen av alt jeg eide gikk tapt - Freddy Fjellheim"

Mine nyttårsinnstillinger går ut på å skape himmel for de som har gått gjennom ufortjent helvete, og skape helvete for de som sitter i et ufortjent paradis.  Avdekke alle de "kule" menneskene vi ser her omkring. Skille de talentfulle, fra de som bare er søte og løse. Det er ikke hat, men det er rettferdighet, du høster som du sår.

"Try not to become a man of success but a man of value. – By Albert Einstein"

Det finnes to type mennesker i livet ditt som er verdt å beskrive; de som får deg til å smile,og de du ønska kunne fått deg til å smile. Jeg kan ikke sitte å håpe på at du en gang blir den jeg vil at du skal bli, fordi at du er den du er. Derfor skal jeg behandle deg som du handler. Jeg har slutta med ønsketenkning. Fremtiden er nå og året er mitt. Hvis du slår meg, slår jeg deg tilbake - jeg kan ikke vurdere dine tidligere eller fremtidige gode handlinger. Du får som du gjør. Når jeg sier at dette året er mitt så mener jeg ikke dette på en egoistisk måte, mer med tanken av at "verden er din". Så kjør, og ikke snakk om motorveien med mindre hjulene spinner.

"The world is yours - Nas"

Trene, spise sunnere, jobbe mer, fysisk stresse mer enn å psykisk stresse. Smile mer, ha mer medlidenhet til de uskyldige og bære mer MOT mot de skyldige. Rak i ryggen, lang i skyggen. Prioritet, konsentrasjon, fokus, balanse, og et ubetinget smil. Skap deg øyeblikk for livet, det er greit. Men legg merke til at de forblir der faktisk for resten av livet ditt, så er dette virkelig slik du vil at du vil huske deg selv?
Ya Ali Madad, jeg takker for livet jeg er velsignet og hva det lærer meg.

"For yesterday is but a dream
And tomorrow is only a vision
But today well lived makes
Every yesterday a dream of happiness
And every tomorrow a vision of hops
Look well, therefore to this day."
-Sir William Osler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar