The unexamined life is not worth living - Socrates

søndag 3. oktober 2010

Jeg elsker søndager







































Helgens udyr sover mens uværet legger seg over hovedstaden. Jeg våkner til lyden av tusen drypp på utsiden av vindu. Tomt på den andre halvdelen av senga smiler jeg i vente om at søndagsnervene skal roe seg. Når jeg ser henne og all usikkerhet forsvinner med dagen. Fra helgens krangel til helgens høydepunkt, nedtur og opptur, glede, sorg, og alt annet en god dose alkohol gjør med hovedstaden. Alt er borte nå, endelig fred. 

...Jeg strekker ut begge armer. Lyden av slitne stemmer, høy latter, og favorittrøyk drar meg inn i stuen. Alle gutta. Det utveksles historier om gårdsdagen. Noen flaue, andre stolte. En slags større ro finnes i til og med den mest rastløse av oss.

Jeg legger meg i senga igjen, sitter på mac’en og reflekterer så kall det mitt speil. Et tastatur, søndagsro, litt angst, overdreven mat, gutta mine tidlig på dagen, hun kommer innom litt senere. Jeg lukker igjen øynene og senker skuldrene for første gang denne uken. Jeg elsker søndager.


Elsker du søndager? Send inn din beskrivelse av din søndag og bli vinneren av listeplasser og goodiebag fra Shit-store i Torggata.

Post i kommentarfeltet eller send mail: frilansjobb@live.no 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar