The unexamined life is not worth living - Socrates

fredag 15. oktober 2010

I ♥ U

Vi har vært venner i 8 år.  2920 dager. Fire, kanskje fem av dem som vi krangla. 4-500 av dem som vi lo til vi gråt. 1000 av dem bare i hverandres selskap gjennom vår unge alders utfordringer. Vi var i hundrevis av problemer, men kom oss alltid ut av det. Vi var mye uenig, men pleide alltid å kunne innse eller le av det. Jeg snakker om alle mine venner, mellom linjer, og ikke bare en.

De jeg ble kjent med ifjor, eller de jeg har kjent siden dagenes morgen. Vi er forskjellig men like, akkurat som mine fingre er forskjellig, sammen er de en knyttneve. Derfor er du min venn for alltid.

The best mirror is an old friend. George Herbert


Vi er sammen nå i vår tredje måned. 90 dager. Har hatt noen krangel, noen tårer, og noen timers stress imellom diskusjonene. Jeg har fått over 300 sms, for utenom noen av dem, så smilte jeg for enhver melding. Vi har delt ting som jeg aldri deler, vi har vært rusa, vært glade, vært morsomme. Vært dumme, nysgjerrig, oppdagende, lidenskapelige, følsomme. Vært åpne, glade og triste av samme grunn – at vi bryr oss. Vi har vokst, vi har krangla. Vi har holdt hender og beholdt varmen. Visse dager smiler jeg hele tiden, 12 timer, 43 200 sekunder. Det er en del smil. Så hvordan skal jeg la deg gå, når solstrålen er grunnen til at naturen vokser. Jeg vil ha deg i mitt hjerte for alltid, jeg håper det aldri knuser.

Things base and vile, holding no quantity, 
Love can transpose to form and dignity. 
Love looks not with the eye, but with the mind, 
And therefore is winged Cupid painted blind. 
William Shakespeare


I løpet av mitt korte liv har jeg erfart hva slags store følelser det er mulig å for et annet menneske. Tre måneders forhold(++), åtte års vennskap, flere års kollega. Det kan gå fort. Følelser er sterke, og blir sterkere med årene. Det er derfor ingen fortjener kjærlighet slik mødre gjør. Tenk deg graden av kjærlighet og sorg moren din sitter med når hun bekymrer seg. Når du klarer å gråte i flere dager over en kjæreste du har hatt i X antall år, er det noe å tenke på hvor mye moren din gråter. Det er sant at det finnes gode mødre og dårlig mødre, men selv den beste av oss blir den dårligste når forholdet går dårlig. 

I dag har moren min bursdag, jeg smiler men jeg gråter. Jeg ønska at jeg var med henne og ikke i senga, syk og ingen mulighet til å dra siden tante venter til imorgen. Så hvordan skal jeg finne meg selv i tvile på min mors kjærlighet, jeg vet det er mange der ute som gjør det når de krangler mye, nesten hver dag. Men det er ikke det som er viktig. Ingen elsker meg som henne. Jeg er min mors ryggrad og hennes eldste sønn, for alltid. Gratulerer med dagen Mamma <3

I'd like to run away From you, But if you didn't come And find me ... I would die. 
Shirley Bassey


Bloggen min har levd i tre måneder. 90 dager, og 4701 ord, og 25636 tegn senere innser jeg at hver av de 501 linjene er av kjærlighet til de jeg skriver til og for. Så hvordan skal jeg slutte å skrive? Med så mye innsikt, utsikt, refleksjon, inspirasjon. Selv om jeg ikke får en timeslønn, og selv om jeg bruker verdifull tid, selv om jeg føler at det blir for personlig til å legge ut til folk. Jeg faller ofte, når f. eks jeg ikke får drømmejobben eller resultatet jeg ønsker å oppnå. Hvorfor skal en artikkel, en misnøye, en skuffelse ødelegge for de tusen timer jeg har brukt på et tastatur i livet mitt. Slik forblir jeg en skribent for alltid. 

Så hva er grunnen til at man gidder. Hvorfor gidde å leve i det hele tatt. Hvorfor beholde et vennskap, hvorfor beholde en kjæreste, hvorfor fortsette lidenskap, og hvorfor ikke være sint på foreldre når de krangler med deg for ofte. Grunnen til å fortsette kalles for kjærlighet. På en eller annen måte så lar vi EN dag, 10 krangler, og færre misforståelser ødelegge for et hav av muligheter for fremtid, og i tillegg så kaster vi vann over fortidens magi. Så hvis du virkelig veier opp, hvis du virkelig tenker gjennom både positivt og negativt så tar det ikke lang tid å skjønne hva som er det riktige svaret. Så lenge det finnes kjærlighet, er det verdt det, alltid. 

The most powerful symptom of love is a tenderness which becomes at times almost insupportable. 
Victor Hugo

The courses of true love never did run smooth. 
William Shakespeare

4 kommentarer: