The unexamined life is not worth living - Socrates

lørdag 11. desember 2010

Dagens tanke






Hjemby, vindu, gutterom, minner, tårer, smil. Hater å tenke på det, men klarer ikke å tenke på annet enn det; kjærlighet. Kjærlighet for barndommen min hvor jeg ser meg selv leke som et lite barn, ubevisst på bekymringer i vente. Kjærlighet for familie, de som gav meg liv, mat på bordet, og klær på kroppen. Det varer evig men tradisjoner dør når folk forsvinner. Kjærlighet for personer jeg en gang kjente men som tok en feil vending, de gjør meg mest vondt. Kjærlighet fra fortid, hat av nåtid, mens vi teller oddsen for tilgivelse i fremtid. 

Jeg vil smile igjen, men det er ikke alltid like lett. Jeg vil drømme igjen, uten at det skal være mareritt. Jeg vil feste igjen, uten å minnes om de minner som minner meg om hvorfor jeg ikke fester. Jeg vil glemme deg, men jeg vil huske deg som noe godt. Jeg vil ikke snakke om det, men jeg spør etter svar. Jeg vil stå opp fra senga når jeg ser sollys, men jeg føler ikke for å slå på lyset etter at sola går ned. Jeg vil smile som jeg pleide, men jeg kan ikke ignorere at ting ikke er som før. Jeg snakker ikke om en person, jeg snakker til kjærlighet, jeg snakker til barndom, jeg snakker til det som har passert, og det som er nå. Kjærlighet vil aldri være det samme igjen. 


Det handler ikke om en dårlig dag, mer som en erfaring. Inntil jeg ikke vet noe bedre, så kan jeg ikke fantasere meg til et eventyr, Disney Channel. Fortiden utgjør nåtid, og nåtid utgjør fremtid, det er en ond sirkel når du har en dårlig periode, sånn sitter jeg fast i fortiden. Beste tipset jeg har tatt til meg er at "for å oppleve noe nytt, må du gjøre noe nytt. For å oppnå noe du ikke har gjort før, må du gjøre noe du aldri har gjort før."Noen erfaringer lærer deg å drømme, andre lærer deg å bli mer realistisk. Noen folk skyter piler i lufta og håper på å treffe i blinken. Jeg venter til jeg ser klart, for jeg har ikke flere piler igjen å gå på. Tom. 


Dagens tanke er ikke det samme som dagen ord, for ordet skal bære et poeng til å knytte neven og slå gjennom de murer som stopper oss. Tanken er en forløperen til aggresjonen og energien til å stå på egne bein igjen. Rome wasn't built in a day. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar